W 2011 roku w Notices od the American Mathematical Society opublikowało wyniki badań, które ostatecznie zaprzeczają, jakoby istniały znaczące biologiczne różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami w zakresie zdolności matematycznych.
Źródło: Open Clip Art Gallery
Analizując dane z osiemdziesięciu sześciu krajów Jonathan M. Kane i Janet E. Mertz wykazali, iż to kulturowe podejście do kobiet i mężczyzn wpływa na to rozwój zdolności matematycznych.
Chłopcy i dziewczynki ze szkół podstawowych mają takie same osiągnięcia w zakresie matematyki, gdy:
- pochodzą z kraju o wysokim wskaźniku równości płciowej;
- chodzą do koedukacyjnych klas;
- pochodzą z rodzin o dobrym statusie socjoekonomicznym.
Wbrew pozorom, na te wyniki nie mają wpływu: krajowe PKB, główna wyznawana religia ani typ szkoły (prywatne vs publiczne).
Źródło: slashdot.org
Artykuł (PDF) w języku angielskim pod tym linkiem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz