sobota, 25 sierpnia 2012

Różnice w zdolnościach matematycznych kobiet i mężczyzn kulturowo uwarunkowane!

W 2011 roku w Notices od the American Mathematical Society opublikowało wyniki badań, które ostatecznie zaprzeczają, jakoby istniały znaczące biologiczne różnice pomiędzy kobietami a mężczyznami w zakresie zdolności matematycznych. 



Analizując dane z osiemdziesięciu sześciu krajów Jonathan M. Kane i Janet E. Mertz wykazali, iż to kulturowe podejście do kobiet i mężczyzn wpływa na to rozwój zdolności matematycznych. 

Chłopcy i dziewczynki ze szkół podstawowych mają takie same osiągnięcia w zakresie matematyki, gdy: 
- pochodzą z kraju o wysokim wskaźniku równości płciowej;
- chodzą do koedukacyjnych klas; 
- pochodzą z rodzin o dobrym statusie socjoekonomicznym. 

Wbrew pozorom, na te wyniki nie mają wpływu: krajowe PKB, główna wyznawana religia ani typ szkoły (prywatne vs publiczne). 


Źródło: slashdot.org
Artykuł (PDF) w języku angielskim pod tym linkiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz